دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 13 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
شدت بیماری نکروز در مزارع پرورش میگوی استان بوشهر کاهش یافت
بوشهر- مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: شدت بیماری نکروز در مزارع پرورش میگوی استان بوشهر کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تنگستانی مکان ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیماری باکتریایی نکروز عفونی حاد هپاتوپانکراس از سال گذشته در مزارع پرورش میگو مشاهده شد که می‌تواند تلفات فراوانی را داشته باشد.

وی با اشاره به شیوع بالای این بیماری خاطرنشان کرد: با اقدامات و تصویه‌های دامپزشکی و تلاش پرورش دهندگان، این بیماری در سطح مزارع شدت کمتری پیدا کرده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به ماهیت این بیماری به پرورش دهندگان توصیه می‌شود که برداشت میگو در استخرهایی که سن و سایز میگو به اندازه تجاری رسیده را انجام دهند.

استفاده از تقویت‌کننده سیستم ایمنی میگو

وی بیان کرد: توصیه می‌شود افرادی که در حال پرورش میگو هستند کنترل تغذیه و استفاده از ترکیبات تقویت‌کننده سیستم ایمنی میگو مانند ویتامین سی، ربیوتیک‌ها و مخمرها در غذا یا آب استخر را داشته باشند.

تنگستانی‌مکان خواستار استفاده از ترکیبات بهبود دهنده کیفیت آب استخرها شد و خاطرنشان کرد: استفاده از ترکیبات ضد عفونی کننده مجاز مانند کلر در دستور کار باشد.

وی با تاکید بر کنترل بلوم جلبکی در مزارع پرورش ادامه داد: پرورش دهندگان میگو برای جلوگیری از تغییرات PH آب استخرها و کاهش شوری آب استخرها را تعویض کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با تاکید بر شست و شو و ضدعفونی و امحای وسایل و تجهیزات در استخرهای آلوده شد و افزود: کنترل ورود و خروج افراد، وسایل نقلیه، ممنوعیت جابه جایی تجهیزات و خوراک میگو را داشته باشند.

کد خبر 60153
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار