پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 2 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
روند احداث سد «دشت‌پلنگ» سرعت گرفته است
بوشهر- معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: روند احداث سد «دشت‌پلنگ» سرعت گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید تویل عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور توسعه زیرساخت‌های تأمین آب در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته و ۶ سد در حال ساخت است.

معاون طرح توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر به سد دشت پلنگ در شهرستان دشتی پرداخت و بیان کرد: سد مخزنی دشت پلنگ از نوع ترکیب خاکی و بتنی است.

وی ارتفاع سد دشت پلنگ را ۵۶ متر و طول تاج هزار و ۳۰ متر دانست و افزود: حجم مخزن این سد ۱۵۰ میلیون مترمکعب و قادر است سالانه ۷۲ میلیون متر مکعب آب تنظیمی شرب و صنعت تأمین کند.

تویل اضافه کرد: در راستای افزایش مزیت‌های اقتصادی و افزایش سرعت اجرا سد دشت پلنگ، این سد به گونه‌ای طراحی شده که فراز بند آن، بخشی از بدنه سد محسوب خواهد شد.

وی از افزایش ۲۴ درصد پیشرفت فیزیکی سد دشت پلنگ در دولت سیزدهم خبر داد و خاطر نشان کرد: پیشرفت سد دشت پلنگ در آغاز دولت سیزدهم حدود ۱۱ درصد بود که با تلاش شبانه‌روزی، اکنون پیشرفت این سد به ۳۵ درصد رسیده است.

معاون طرح توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر سرمایه‌گذاری سد دشت پلنگ را از طریق فاینانس چین معادل ۳۲۵ میلیون یوان دانست و تصریح کرد: بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در ساخت سد دشت پلنگ سرمایه‌گذاری می‌شود که از این میزان سرمایه‌گذاری ۸۵ درصد آن توسط فاینانسور و مابقی از سوی کارفرما تأمین می‌شود.

تویل، تأمین آب صنعت و شرب را از مهمترین اهداف احداث سد دشت پلنگ دانست و گفت: تلاش می‌شود آبگیری این سد تا سال ۱۴۰۴ آغاز شود.

کد خبر 62041
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار