پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 2 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
مسئولیت سنگینی بر عهده روحانیت است
بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مسئولیت سنگینی بر عهده روحانیت است و آن سربلندی اسلام است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر دوشنبه در نشست شورای عالی روحانیت استان بوشهر با تاکید بر حرکت جمعی روحانیون اظهار داشت: یکی از رمزهای موفقیت روحانیت در نجف که صدام حریف آن هم نشد کنار هم بودن روحانیت بود.

وی یکی از رموز مهم موفقیت روحانیت را در کنار هم بودن عنوان کرد و بیان داشت: یکی از ضعف‌های راهبردی برخی از روحانیت این است که اتکا به نفس دارد و وقتی کسی اتکا به نفس داشت این انسان به جایی نخواهد رسید.

آیت الله صفایی بوشهری ابراز داشت: عزت روحانیت به در کنار هم بودن و اجتماع آنها است و این مساله باید فرهنگ شود. روحانی که تنها باشد موفق نخواهد بود.

امام جمعه بوشهر اظهار داشت: جامعه روحانیت باید کنار هم باشند و برای اقتدار خودشان دستشان در دست یکدیگر و تحت لوای مقام معظم رهبری پیش روند و روحانیتی که تجربه ندارد و منیت در ذات او باشد و خود را جدا می‌کند قطعاً دشمنان به شکل دیگری به او نگاه خواهند کرد، آن هم در شرایط کنونی که روحانیت دشمنانی مثل جهان استکبار و صهیونیزم دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر جذب نیرو گفت: طلبه‌ای که معمم می‌شود بداند که باید با جامعه روحانیت به عنوان مؤلفه قدرت ارتباط داشته باشد.

آیت الله صفایی بوشهری بر اهتمام و توجه به مساجد و ائمه جماعات تاکید کرد و گفت: مساجد جایگاه ویژه ای دارد و توجه به این مکان مقدس بسیار مهم است و در این راستا مساجد برتر تقدیر شوند.

امام جمعه بوشهر با تبریک آغاز امامت امام زمان (عج) و تشکر از زحمات روحانیون در ماه محرم و صفر اظهار داشت: هر چه می‌توانید اعمالی را انجام دهید که شما را به دایره لطف و محبت خدا نزدیک تر می‌کند.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: فرق ما با بسیاری از دیگر از افراد در تاریخ اسلام این است که ما در حضور امام و ظهور امام خود هستیم.

وی با بیان اینکه مسئولیت سنگینی بر عهده روحانیت است و آن سربلندی اسلام است تصریح کرد: باید خودمان را به امام عصر نزدیک کنیم و عنصر بزرگ محبوبیت، ایمان و تقوا، فکر آخرت بودن، خدمت به اسلام و مسلمین و تحقق فرهنگ مهدویت است.

کد خبر 62046
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار