پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 2 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱
افت سفره‌های زیرزمینی در «دشت‌پلنگ»/ آب کشاورزان تامین شود
بوشهر- افت سطح ایستابی در دشت‌پلنگ مشکلاتی را برای کشاورزان فراهم کرده است که انتظار می‌رود با تلاش مسئولان این مشکلات رفع شود.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: شهرستان دشتی به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی در استان بوشهر محسوب می‌شود که افراد زیادی در این شهرستان در عرصه کشاورزی مشغول به فعالیت هستند و هم فعالیت‌های زراعی و فصلی و هم فعالیت‌های باغی در این شهرستان در حال انجام است.

دشت پلنگ یکی از مناطق حاصلخیز استان بوشهر از گذشته بوده است که اکنون کمبود منابع آبی و افت سفره‌های زیرزمینی به عنوان یکی از مهمترین آفت‌ها و مشکلات کشاورزی در این منطقه محسوب می‌شود.

کشاورزان در منطقه دشت پلنگ شهرستان دشتی انتظار دارند که مسئولان با جدیت پای کار باشند و برای رفع مشکلات آب تلاش جدی داشته باشند.

در شرایطی که کشاورزان با سخت‌ترین شرایط در زمینه تأمین نیازهای مردم و جامعه تلاش می‌کنند، باید از این عرصه تولید بیشتر از گذشته حمایت شده و نیاز اولیه آنها یعنی آب تأمین شود.

باغات دشت‌پلنگ در حال خشک‌شدن است

رهام سلیمی یکی از کشاورزان دشت پلنگ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: هیچ امکاناتی در سالیان گذشته اینجا نبود ولی ما کار کشاورزی انجام می‌دادیم و به حمدالله امروز شاهد احیا این منطقه هستم.

وی کمبود آب را یک چالش جدی در این منطقه دانست و افزود: باغات لیمو ما مثل فرزندانمان است و به دلیل کمبود آب در حال خشک شدن است و این موضوع برای ما خیلی درناک است.

سلیمی بیان کرد: برخی از زمین‌های ما توسط دستگاه‌های اجرایی به عنوان زمین ملی اعلام شده است در صورتی که در سالیان گذشته این زمین‌ها ما کشت انجام می‌دادیم و این زمین‌ها از پدرانمان به ما رسیده است.

وی تصریح کرد: انتظار داریم مدیران با نگاه مساعد نسبت به رفع مشکلات ما اقدام کنند.

افت سفره‌های زیرزمینی در «دشت‌پلنگ»/ آب کشاورزان تامین شود

پیگیر رفع مشکلات مشاورزان هستیم

فرماندار دشتی رفع مشکلات حوزه کشاورزی را به عنوان یک اولویت مهم عنوان کرد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی با راهکارهای لازم نسبت به رفع مشکلات کشاورزان دشت پلنگ اقدام کنند.

کمبود آب و افت سفره‌های زیر زمینی در این منطقه یکی از دغدغه‌های جدی کشاورزان است که باید نسبت به رفع آن اقدام کرد. علی بحرانی با اشاره به برگزاری نشست بررسی مسائل و مشکلات کشاورزان دشت پلنگ با بیان اینکه این منطقه یکی از قطب‌های کشاورزی استان و شهرستان است اظهار داشت: رفع مشکلات کشاورزان با جدیت توسط مدیران دنبال و پیگیری شود.

وی افزود: کمبود آب و افت سفره‌های زیر زمینی در این منطقه یکی از دغدغه‌های جدی کشاورزان است که باید با راهکاری‌های لازم نسبت به رفع آنها اقدام کرد.

بحرانی بر ضرورت فعال شدن کمیسیون رفع تداخل تاکید کرد و ادامه داد: رفع کشاورزان منطقه دشت پلنگ با اولویت در جلسات دنبال شود.

برداشت‌ها بیش از توان سفره است

معاون بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر نیز گفت: دشت پلنگ به عنوان یکی از مناطق مستعد برای تولید است ولی متأسفانه برداشت‌ها بیش از توان سفره بوده و الان کشاورزان با کمبود آب مواجه هستند.

عبدالطیف عباسی نژاد اضافه کرد: ۲ سد قیز قلعه و دشت پلنگ نقش بسزایی در احیا و تقویت سفره‌های زیر زمینی در این منطقه دارد.

وی بیان کرد: تلاش داریم مشکلات کشاورزان را به حداقل برسانیم و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ورزیم.

بی شک یکی از مهمترین نیازهای کشاورزان در هر منطقه‌ای تأمین نیازهای ابی و در صورتی که این مایه حیات تأمین نشود، کشاورزی هم در خطر نابودی قرار می‌گیرد و ممکن بسیاری از خانواده‌ها بیکار شوند و یا شاهد مهاجرت به سمت شهرها باشیم.

کد خبر 62059
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار