پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 2 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱
اقدامات کنترلی بیماری میگو در سایت‌های پرورشی بوشهر انجام شد
بوشهر- مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: با وجود تمام مخاطرات در کنار مبارزه با بیماری و اقدامات کنترلی، کار تولید و پرورش و برداشت میگو نیز انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تنگستانی مکان ظهر دوشنبه در نشست پدافند غیرعامل بوشهر در خصوص عملکرد دامپزشکی در نحوه مبارزه با بیماری AHPND و کنترل آن اظهار داشت: بیماری AHPND یک بیماری باکتریایی است که در نقاط مختلف دنیا مشاهده شده که سال گذشته در استان هرمزگان نیز شیوع پیدا کرد و متأسفانه اوایل خردادماه سال جاری در استان بوشهر بروز پیدا کرد.

وی ادامه داد: با بروز این بیماری بلافاصله اقدامات قرنطینه‌ای بهداشتی، در سطح مزارع، جلسات هماهنگی، توصیه‌ای و علمی با پرورش دهندگان و کلاس‌های آموزشی برای بهره برداران برگزار و در مجموع با کنترل نسبی بیماری تولید و برداشت میگو از مزارع نیز انجام شد.

وی افزود: در ابتدای فصل پرورش بیش از پنج هزار آزمایش از مولدین اخذ شد که هیچ‌گونه اثری از بیماری در آنها دیده نشد ولی با این اوصاف بر روی مواردی که ممکن باعث بیماری شده باشند در حال بررسی هستیم تا به نتیجه نهایی نزدیک تر شویم.

تنگستانی اضافه کرد: با وجود تمام مخاطرات در کنار مبارزه با بیماری و اقدامات کنترلی کار تولید و پرورش و برداشت میگو نیز با مدیریتی بهداشتی و همکاری اداره کل شیلات استان و همچنین پرورش دهندگان ادامه یافت و در فصل آتی پرورش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با جدیت در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 62060
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار