جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 10 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
جلوه‌های زیبای محرم در گناوه/ کمک‌های خیرین برای مقابله با کرونا
گناوه- امسال دومین محرم با شرایط کرونایی است و عاشقان و دوستداران اهل بیت(ع) و خیرین علاوه بر اقامه عزای حسینی، در کمک به بیماران و بخش درمان این بیماری نیز پیشگام هستند.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها- عصمت اسماعیلی: امسال دومین سال است که آئین‌های عزاداری محرم مانند بسیاری از آئین‌های دیگر تحت تأثیر شرایط ویژه کرونایی به صورت ویژه و متفاوت برگزار می‌شود.

محرم امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از هیئت‌ها و خیرین و درس آموختگان مکتب عاشورا و امام حسین (ع) علاوه بر برگزاری آئین‌های محرم بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی از کمک به بخش درمان که در خط مقدم در حال مبارزه با این ویروس و کمک به بیماران هستند غافل نشدند و از کمک‌های به بخش درمان جلوه‌های زیبایی در محرم امسال خلق شد.

تعدادی از هیئت‌ها و خیرین و بانیان حسینیه‌ها و مردم نیک اندیش اقلام مورد نیاز بیمارستان‌ها و کادر درمان را تأمین و در اختیار آنها قرار دادند و در این زمینه تلاش کردند.

بسیاری نیز هزینه برپایی مراسم و نذری خود را به توزیع سبد غذایی و اقلام بهداشتی در بین نیازمندان اختصاص داده‌اند.

جلوه‌های زیبای محرم در گناوه/ کمک‌های خیرین برای مقابله با کرونا

اهدا تجهیزات به بیمارستان

هیئت امنای حسینیه ابوالفضل العباس (ع) روستای محمد صالحی گناوه نذر حسینی خود را که هرساله برای پخت غذای گرم در تاسوعا و عاشورا هزینه می‌کردند، در یک حرکت نوع‌دوستانه برای کمک به خرید یک دستگاه فیتال مانیتورینگ به ارزش ۷۵ میلیون اختصاص دادند و در آئینی به رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) این شهرستان اهدا کردند.

حامدی عضو هیئت امنای حسینیه ابولفضل عباس (ع) روستای محمد صالحی گناوه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در سال‌های گذشته و تا پیش از شیوع کرونا طبق روال عادی و سنت هر ساله در حسینیه حضرت ابوالفضل العباس (ع) روستا در تاسوعای حسینی غذای نذری پخته و توزیع می‌کردند و در شب‌های دیگر محرم هم مراسم بسیار خوبی داشتند

وی گفت: در دو سال که با شیوع کرونا روبرو شده‌ایم تصمیم گرفته شد که فقط به پخت نذری قناعت نکنند و این دستگاه که نیاز شدید بیمارستان است خریداری شد.

رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه با تقدیر از کمک خیرین و مردم نوع دوست شهرستان به بیمارستان گفت: بنا به ضرورت و نیاز بیمارستان به یک دستگاه فیتال مانیتورینگ دیگری در بیمارستان امیرالمومنین (ع) نیاز بود که بتوانیم مادران باردار مبتلا به کرونا را نیز پوشش داده شوند.

محمد علی دریانورد افزود: دستگاه فیتال مانیتورینگ دوقلو یا مانیتورینگ قلب جنین مادر قیمتی حدود ۷۵ تا ۸۰ میلیون تومان دارد که توسط خیر نیک اندیش آقای دهقان و هیئت امنا حسینیه ابوالفضل (ع) روستای محمد صالحی خریداری و به بیمارستان تحویل داده شد.

وی گفت: در این ایام از سوی اهالی روستای محمد صالحی و مردم شهرستان گناوه کمک‌های بسیار خوبی به بیمارستان شد و شاید در شهرهای استان بیشترین کمک را از مردم داشته‌ایم که از همه تقدیر می‌کنم.

وی گفت: تعداد ۳۰ تخت و تجهیزات آن با مبلغ حدود ۳۰۰ میلیون با همکاری یک گروه خیرین با مسئولیت حاج عبدالرضا رضایی نیز به بیمارستان اهدا شد.

خریداری ۲ هزار کیت تشخیص کرونا

امام جمعه گناوه در گفتگو با خبرنگار مهر با تسلیت ایام سوگواری محرم گفت: دو هزار کیت تشخیص کرونا توسط خیرین خریداری و به بیمارستان گناوه تحویل داده شد.

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی اظهار داشت: در راستای لبیک به فرمان رهبری در مشارکت در کمک‌های مومنانه و مواسات در ایام کرونایی و با توجه به خیز موج پنجم کرونا در شهرستان گناوه و بستری تعداد زیادی از بیماران کرونایی در دو بیمارستان سوانح سوختگی و امیرالمومنین (ع) شهرستان نیاز به کمک‌های مومنانه و خیرخواهانه به بخش درمان بیش از پیش لازم و ضروری است.

رئیس مجمع خیرین سلامت شهرستان گناوه افزود: به همین منظور جلسه‌ای با حضور خیرین، رئیس بیمارستان و رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه برای بررسی نیازمندی‌های بیمارستان‌ها و این شبکه تشکیل شد که بنا بر گزارش رئیس شبکه بهداشت گناوه نیازمندی‌ها بیان و کمک‌های بسیار خوبی مصوب شد.

وی ادامه داد: در این جلسه مطالبات و درخواست‌هایی از سوی شبکه بهداشت و بیمارستان گناوه مطرح شد که تصمیم گرفته شد که این نیازمندی‌ها در اسرع وقت توسط خیرین برطرف شود.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: یکی از اولویت‌های در تأمین نیازمندی‌های بخش درمان با توجه به سالن محدود بستری بیماران کرونایی بود که با توجه به ایجاد یک سالن جدید با ۳۰ تخت، تأمین نیازهای این سالن از جمله خرید ده یخچال از سوی خیرین در این جلسه مصوب شد.

وی گفت: همچنین تعداد دو هزار کیت تشخیص کرونا نیز توسط خیرین خریداری و در اختیار بیمارستان گناوه قرار گرفت.

امام جمعه گناوه یادآور شد: تکمیل چهار پانسیون نیمه تمام در بیمارستان گناوه نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود که توسط خیرین انجام خواهد شد.

کمک هیئت‌ها به ستاد کرونا

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی با تسلیت عاشورای حسینی و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی در کنار برگزاری آئین‌های عزاداری با توجه به شرایط کرونایی و نیاز بیمارستان از کمک به بخش درمان غافل نشدند و در این ایام کمک‌های به بیمارستان انجام شد.

عبدالحمید شیخی گفت: در دهه محرم امسال هیئت‌های مذهبی شهرستان در کنار سایر خیرین و مردم مؤمن در کمک به بیماران کرونایی و بیمارستان همکاری کردند و بسیاری از هیئت‌ها غذاهای نذری و مواد غذایی به صورت خشک به بیماران کرونایی و بیمارستان اهدا کردند.

وی گفت: خرید اقلام بهداشتی، کپسول‌های اکسیژن و تجهیز تخت‌های بیمارستانی، موارد مورد نیاز بخش کرونایی از دیگر اقدامات بوده است.

وی گفت: چند هیئت نیز هزینه مراسم امسال خود را به صورت خرید اقلام مورد نیاز بخش درمان اختصاص دادند همچنین پویش‌هایی مانند نذر آب نیز اجرا شد و آب‌های بسته بندی از سوی برخی هیئت‌ها و خیرین به این بخش‌ها اهدا شد.

جلوه‌های زیبای محرم در گناوه/ کمک‌های خیرین برای مقابله با کرونا

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان گناوه گفت: هیئت‌های مذهبی از ابتدای شیوع کرونا تا کنون تأمین و تهیه اقلام بهداشتی، کمک به خانواده‌های نیازمند، کمک به بیماران کرونایی و بخش درمان را در برنامه‌های خود داشته‌اند و در این زمینه کمک کرده‌اند که در ایام محرم تداوم داشته است.

درس آموختگان مکتب حسینی در کنار اقامه عزای سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش، مانند همیشه در کمک به هم نوع پیش قدم بوده‌اند و در نهان و آشکار، با نام یا گمنام، در کارهای خیر به خصوص در این شرایط کرونایی یاری گر هموطنان و همشهریان هستند که نشان از شعور والای حسینی در کنار شور حسینی است.

کد خبر 31055
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار